خرید جو و ذرت

ثبت شناسه انبار جهت خرید جو و ذرت

آیا ثبت شناسه انبار جهت خرید جو و ذرت الزامی است؟ این شناسه برای محصولات داخلی ست یا وارداتی؟ از چه طریقی می توان انبار یا دامداری را ثبت نمود؟

روند خرید نهاده های دامی از سالیان گذشته به این صورت بوده است که متقاضیان این محصولات سفارش خود را ثبت کرده و با ارسال آدرس، کد پستی و کد ملی محصول مورد نظر برای آنها ارسال می شد. از چند ماه گذشته به منظور کنترل بیشتر بر روی محصولات وارداتی تدابیر دیگری اخذ شده است.

سامانه جامع مديريت كالا و خدمات پس از ترخيص

محصولاتی نظیر ذرت دانه ای، سویا و جو که از کشورهای دیگر به ایران وارد می شوند، مشمول این قانون هستند که خریداران باید آدرس محل تحویل کالا را در این سامانه به آدرس wms.irica.co ثبت نمایند. آدرس محل تحویل کالا می تواند انبار، دامداری یا مرغداری باشد.

خریداران موظف هستند هنگام ثبت سفارش این محصولات همان آدرسی را ارسال نمایند که در سامانه ثبت نموده اند. عدم توجه به این موضوع منجر به کنسل شدن سفارش می گردد.

پس رسیدن محصول به مقصد نیز خریداران باید پته مربوط به سفارش خود را در بخش کارتابل انبار داری پنل کاربری خود تایید نمایند.

برای خرید چه محصولاتی باید شناسه انبار گرفت؟

همانطور که از اسم سامانه مشخص است این سیستم برای محصولات وارداتی بوده و محصولات داخلی کشاورزی و تولیدات کارخانه ها را شامل نمی شود. این نکته نیز قابل بیان است که محصولاتی نظیر ذرت و جو از بنادر شمالی بدون شناسه انبار نیز بارگیری می شوند و نیاز به ثبت آدرس در سامانه ندارند. به طور کلی برای خرید محصولات ترخیص شده در بندر امام حتما باید شناسه انبار دریافت نمود.

سامانه جامع انبارها و مراکز نگهداری کالا

سامانه جامع انبارها و مراکز نگهداری کالا به آدرس  nwms.ir سامانه دیگری است که میبایست کد پستی آدرس مقصد در آن ثبت کرد. این سامانه که زیر نظر وزارت صنعت، معدن و تجارت جمهوری اسلامی ایران است شامل تمامی محصولات می گردد.