پوسته ذرت غنی شده

خرید پوسته ذرت غنی شده جهت خوراک دام

پوسته یا فیبر ذرت غنی شده یکی از بهترین انتخاب ها جهت جایگزینی در خوراک دام است. خرید این محصول نسبت به سبوس برای دامدار بسیار به صرفه تر است.

موفق بودن دامداری ها ارتباط مستقیم با انتخاب نوع خوراک دارد. طبیعتا دامداری که بتواند خوراکی با ارزش غذایی بالاتر یا حتی یکسان و در عین حال ارزان تر را با خوراک های موجود جایگزین نماید، موفق تر خواهد بود.

از جمله خوراک های که با این منظور قابل استفاده در جیره های غذایی هستند، محصولات فرایند پالایش زیستی ذرت می باشند. این محصولات عبارتند از جوانه ذرت، فیبر، گلوتن و …

محصولات فرایند پالایش زیستی ذرت

جوانه ذرت: اگرچه جوانه ذرت حدود 12 درصد ذرت را تشکیل می دهد اما تقریبا ا 90 درصد روغن ذرت در این بخش وجود دارد. جوانه ذرت سرشار از مواد معدنی و پروتئین می باشد. جوانه ذرت درواقع اولین محصول بدست آمده در فرایند پالایش زیستی ذرت می باشد که هم در آسیاب خشک و هم در آسیاب مرطوب بدست می آید. کنجاله جوانه ذرت حاصل روغن کشی از جوانه ذرت است.

سبوس ذرت: لایه خارجی دانه ذرت را سبوس ذرت می نامند. این محصول حاوی 10 تا 12 درصد پروتئین، 20 تا 22 نشاسته و … می باشد. در فرآیند پالایش زیستی ذرت، سبوس حاصل آسیاب خشک و الک نمودن می باشد.

گلوتن ذرت: در فرایند پالایش زیستی ذرت و در طی فرآیند مرطوب بعد از جداسازی اجزاء دانه ذرت، پروتئین آن جدا و خشک می گردد. گلوتن خشک شده با دارا بودن 60 درصد پروتئین یک منبع عالی جهت تامین پروتئین به شمار می آید. گلوتن ذرت علاوه بر داشتن رنگ دانه های طبیعی بعنوان یکی از خوراک های مهم در جیره گاوهای شیری به حساب می آید.

آنالیز گلوتن ذرت به این شرح است: ماده خشک 90 درصد، پروتئین 60 درصد، رطوبت 10 درصد، خاکستر 1.8 درصد، فیبر خام 2 درصد و انرژی 4820 کیلو کالری.