ارزانترین خوراک دام

صادرات انواع خوراک دام و طیور از ایران

انواع خوراک دام و طیور جزء محصولاتی هستند که قابلیت صادرات از ایران را دارند. کشورهای مختلفی خواهان واردات این محصولات می باشند.

صادرات از جنبه های مختلفی قابل بحث است. صادر نمودن خوراک دام و طیور که هم محصولات کشاورزی را شامل می شود و هم محصولات تولید شده توسط کارخانه ها را، می تواند کمک شایان توجه ای به اقتصاد کشور نماید. اما اینکه چه محصولاتی این قابلیت را دارند و چه کشورهایی خواهان خرید این اقلام هستند، نیاز به مطالعه ی بیشتری دارد.

انواع خوراک دام و طیور صادراتی

از سال های قبل محصولات مختلفی از ایران به کشور های دیگر صادر شده است. از علوفه ها گرفته تا تولیدات کارخانه های خوراک آماده و ضایعات برخی از کارخانجات همگی در ردیف محصولات صادراتی قرار می گیرند.

در میان علوفه ها بیشترین سهم صادرات را یونجه و سیلاژ ذرت علوفه ای به خود اختصاص می دهند. خوراک های تولید شده در کارخانه ها نظیر کنسانتره ها و دان آماده نیز به صورت گسترده صادر می گردد.

تقاضا برای سبوس گندم و آرد دامی نیز به صورت مستمر از کشورهای دیگر وجود دارد. غلات نظیر جو و ذرت از جمله محصولاتی هستند که در حجم زیاد صادر شده و تقاضای زیادی برای آن وجود دارد.

محصولاتی نظیر پودر گوشت، پودر استخوان، پودر پسته، پودر هسته خرما و … جزء محصولات صادراتی به شمار می آیند.

کشورهای وارد کننده خوراک دام و طیور

بیشترین سهم واردات محصولات خوراکی از ایران را کشورهای همسایه به خود اختصاص داده اند. در این بین کشورهای عربی تقاضای بیشتری برای واردات خوراک دام و طیور دارند. کشورهای عراق، کویت، امارات، قطر، عمان و … از مشتریان همیشگی محصولات ایران می باشند.

کشورهایی نظیر ترکیه و ارمنستان نیز متقاضی خرید خوراک دام وطیور از ایران هستند. پودر گوشت یکی از مهمترین این محصولات برای خرید توسط این کشورهاست.

از کشورهایی شرقی نظیر افغانستان نیز تقاضا برای محصولاتی نظیر دان آماده، سویا و … همواره وجود دارد.

یکی از اهداف و رسالت های گروه تولیدی بازرگانی کهن کمک به صادرات انواع خوراک دام و طیور از ایران به کشورهای دیگر می باشد و انجام این کار را در اولویت های کاری خود قرار داده است.