قیمت یونجه در بازار

قیمت انواع یونجه خوراک دام در بازار

قیمت انواع یونجه خوراک دام در بازار با توجه به میزان رطوبت، درصد علف هرز، عدم وجود کپک و پوسیدگی، رنگ و ارزش غذایی آن متفاوت است.

با آغار فصل برداشت یونجه، یکی از دغدغه های دامداران تهیه این محصول شده است. با توجه به اینکه یونجه در شهرهای مختلفی کشت و توزیع می گردد، قیمت های مختلفی نیز در بازار وجود دارد.

بهترین یونجه بازار

یونجه های برداشت شده در اوایل فصل بهار با توجه به موقعیت جغرافیایی منطقه، بیشتر مربوط به چین اول می شود. یونجه چین اول ویژگی های خاص خود را داراست. این یونجه معمولا با مقداری از علف همراه است. میزان وجود علف هرز با توجه به عواملی نظیر نوع کاشت و ویژگی های زمین زراعی متفاوت است و هرچه علف هرز کمتر باشد، بالطبع ارزش و قیمت یونجه بالاتر است.

همچنین یونجه چین اول نسبتا رطوبت بالاتری دارد. این درصد رطوبت با توجه به فاصله زمانی بین برش و پرس می تواند به میزان کمی برسد. پرس یونجه با رطوبت بالا از علل اصلی پوسیدگی و فساد در یونجه است.

قیمت یونجه در بازار

همانطور که اشاره شد عوامل مختلفی در معرفی یک یونجه به عنوان محصولی مرغوب وجود دارد. پس طبیعی است در بازار شاهد قیمت های مختلفی باشیم. در صورتی می توان تنها قیمت را ملاک خرید قرار داد که سایر معیار ها شبیه به هم باشند. یعنی یونجه های موجود در بازار از نظر درصد رطوبت، میزان علف هرز، میزان برگ و گل، نازکی یا کلفتی ساقه ها و غیره یکسان بوده و آنگاه این زمان است که باید دنبال مرکزی بود که بهترین قیمت را ارائه می دهد.

قیمت یونجه تحویل تهران، خراسان، اصفهان و غیره را می توانید از طریق تماس با کارشناسان بازرگانی کهن دریافت نمایید.