تفاله چغندر قند

قیمت بهترین تفاله چغندر در شکل های مختلف

تفاله چغندر قند به عنوان یکی از بهترین خوراک های مورد استفاده در تغذیه گاوهای شیری در شکل های مختلف موجود بوده و با قیمت های متفاوتی به فروش می رسد.

تفاله چغندر قند از جمله خوراک های پر طرفدار در جیره دامداری ها به حساب می آید. علاوه بر ارزش غذایی بالای این محصول، خوشخوراکی آن نیز مزید علت این تقاضای زیاد است.

 اشکال تفاله چغندر قند

تفاله چغندر به طور کلی به دو شکل تر و خشک در بازار وجود دارد. البته این دو شکل به دسته های دیگری نیز تقسیم می شوند. تفاله خشک به دو صورت پرک و فشنگی وجود دارد و تفاله تر به سه شکل آبدار، دونم و پرسی تولید می گردند.

تفاله خشک پرک و فشنگی

همانطور که اشاره شد تفاله خشک به دو شکل پرک و فشنگی تولید می شود. هر کدام از این اشکال طرفداران خود را دارند. به طور معمول تفاله فشنگی نسبت به تفاله پرک از قیمت بالاتری برخوردار است.

تفاله تر آبدار، دونم و پرسی

تفاله تر بر اساس درصد ماده خشک آن تقسیم بندی می شود. درصد ماده خشک تفاله تر آبدار 10، دونم 15 و پرسی 20 درصد است. در تفاله های تر بسته بندی با توجه به میزان بیشتر بودن ماده خشک تفاله پرسی باید از این نوع استفاده گردد.

آنالیز تفاله چغندر خشک و تر

در جدول زیر آنالیز انواع تفاله چغندر در حالت های مختلف با هم مقایسه شده است.

آنالیز تفاله چغندرقند

قیمت تفاله چغندر

در قیمت تفاله چغندر درصد رطوبت یک عامل تعیین کننده است. میزان رطوبت هم در تفاله های خشک و هم تفاله های تر سبب تغییر قیمت می گردد. خریداران تفاله هنگام خرید حتما باید به میزان رطوبت تفاله توجه داشته باشند.

قیمت این محصول در شهرهای مختلف متفاوت است. تغییرات قیمت تفاله در کانال رسمی این مجموعه (@kohantrade1) اعلام می گردد.