کنسانتره جوجه گوشتی

قیمت کنسانتره جوجه گوشتی باکیفیت

در پرورش جوجه های گوشتی و تخمگذار استفاده از کنسانتره اولویت دارد یا دان آماده؟ چه عواملی در تعیین قیمت کنسانتره های باکیفیت نقش دارند؟

امروزه خوراک مرغداری ها نسبت به گذشته با تغییرات زیادی همراه بوده است. علاوه بر موجود بودن یا نبودن یک خوراک خاص، تغییرات ژنتیکی نیز بر این تغییر خوراک تاثیر داشته است.

دان آماده یا کنسانتره مرغ گوشتی

مراکز پرورش طیور با توجه به ظرفیت و امکانات خود به دو طریق خوراک مورد نیاز جوجه ها را تامین می نمایند. برخی از مرغداری ها با توجه به مزایای دان آماده و تاثیرات مثبتی که این خوراک ها دارند از دان آماده در مراحل مختلف پرورش استفاده می کنند.

بر خلاف این مجموعه ها، مراکزی نیز هستند که اقلام مورد نیاز جیره را جداگانه تهیه نموده و طبق یک فرمول ویژه آنها را ترکیب کرده و جیره مد نظر خود را می سازند.

معمولا مرغداری های با ظرفیت و امکانات بالا خود اقدام به تولید جیره می نمایند. یکی از اقلام مهم در تولید جیره، کنسانتره است که وظیفه تامین مواد پروتئینی و ویتامینی جیره را بر عهده دارد.

انواع کنسانتره طیور

کنسانتره جوجه گوشتی به دو صورت 5 درصد و 2.5 درصد تولید می گردد. مواد استفاده شده در این کنسانتره ها و ارزش غذایی آن تعیین کننده مقدار استفاده در جیره است.