مرکز فروش تفاله چغندر درجه یک

مرکز فروش تفاله چغندر درجه یک امسال نیز می تواند تفاله را ارزان تر از خوراک های پایه ارائه کند؟ آیا می توان از تفاله ها به عنوان بخشی از جیره استفاده کرد؟

 ارزش غذایی تفاله چغندر قند

جیره غالب دامداری های صنعتی را خوراک های دانه ای از قبیل ذرت و جو و گندم تشکیل می دهند که وارداتی بودن این دانه ها می تواند اقتصاد دامداری ها را دچار چالش جدی کند.

دلیل واردات این است که کمبود زمین های زراعی برای کشت کافی خوراک های دانه ای خوراک دام به واردات حجم بالایی از دانه های پایه منجر شده است.

ترکیب جیره های غذایی جانبی مانند انواع تفاله ها با خوراک های پایه می تواند دامداران را از پرداخت هزینه های بالای واردات بی نیاز کرده و باعث کاهش هزینه های تولید شود چرا که انواع تفاله ها محصول جانبی کارخانجات داخل کشور است و استفاده از آن ها باعث صرفه جویی ارزی برای کشور می شود. از انواع تفاله های مورد پسند دامداری ها می توان به تفاله چغندر اشاره کرد.

گاوداری ها معمولا به فکر جایگزین کردن خوراک هایی نظیر تفاله چغندر قند با جو هستند. این تغییر بر افزایش وزن و حجم جیره مصرفی توسط گاو اثر مثبتی می گذارد.

تفاله چغندر به سبب ویژگی های ممتازی که دارد، به عنوان محصول مفید در جیره غذایی دام ها استفاده می شود. در این جا به نمونه هایی از آن اشاره می شود :

فواید  تفاله چغندر

  1. این تفاله دارای الیاف قابل هضم از نوع سلولز می باشد که آن را محصول مناسبی برای نوشخوارکنندگان قرار داده است.
  2. باعث پایداری و ثبات محیط شکمبه می شود.
  3. قند بالایی دارد
  4. قابلیت جذب بالایی دارد که این موضوع سبب جذب مایع  سیلو می شود و از هدر رفت مواد مغذی موجود در مایع سیلو جلوگیری می کند.
  5. بسیار خوش خوراک می باشد
  6. هزینه تامین این تفاله برای جیره مقرون به صرفه می باشد.

مرکز فروش تفاله چغندر درجه یک امسال

فروش تفاله چغندر به دلیل فصلی بودن این محصول در ماه های خاصی از سال و به صورت محدود صورت می گیرد. شما دامدار گرامی برای اطلاع از قیمت ها و تهیه این محصول می توانید از طریق کانال تلگرامی بازرگانی کهن تجارت نیکنام و تماس با کارشناسان فروش این مجموعه اقدام نمایید.