فروش پودر گوشت

قیمت پودر گوشت طیور جایگزین سویا

آیا پودر گوشت محصول مناسبی جهت جایگزین نمودن با سویا است؟ معیار تعیین قیمت انواع پودر گوشت دامی و طیور چیست؟

گران شدن سویا سبب شده تا توجه به سوی دیگر منابع تامین پروتئین جلب شود. پودر گوشت بعنوان یک منبع حیوانی تامین پروتئین از جمله این محصولات است.

محصولات جایگزین سویا

آزمایشات نشان داده اند که کنجاله سویا قادر به تامین بخش قابل توجه ای از پروتئین و لیزین مورد نیاز جیره است. ای بدان معناست که کنجاله سویا بدون جایگزین در جیره های غذایی دام و طیور است.

با وجود این قیمت بالای سویا سبب می شود تا محصولات دیگری را برای جایگزین نمودن با درصدی از سویا انتخاب نمود. این محصولات جایگزین باید آنالیزی مشابه با سویا داشته و به لحاظ تغذیه ای نیز مشکلی برای دام و طیور ایجاد ننمایند.

پودر گوشت با دارا بودن پروتئین حدودا 50 درصد محصول مناسبی جهت جایگزینی در جیره به حساب می آید. البته برای انتخاب پودر گوشت به دیگر فاکتور ها نیز باید توجه داشت.

قیمت پودر گوشت

پودر گوشت به دو شکل دامی و طیوری تولید شده و مورد استفاده قرار می گیرد. نوع دامی معمولا به سبب تی وی ان پایین تر اثرات مفید تری را در جیره های غذایی بوجود می آورد. علاوه بر میزان تی وی ان، درصد پروتئین، چربی، رطوبت، خاکستر و … نیز در تعیین کیفیت و در نتیجه قیمت پودر گوشت تاثیر گذار هستند.

قیمت پودر گوشت با توجه به گران شدن کنجاله سویا در هفته های اخیر با افزایش همراه بوده است. این تغییرات تا جایی بوده که برخی از کارخانه ها و کشتارگاه ها از گرفتن سفارش جدید امتناع نموده و حتی برخی از سفارش های قبلی خود را نیز کنسل کرده اند.

گروه تولیدی و بازرگانی کهن در راستای حمایت از دامداری ها و مرغداری ها امکان ارسال انواع پودر گوشت با کیفیت های مختلف را به نقاط مختلف کشور فراهم نموده است.