تفاله خرما

تفاله خرما خوراکی موثر در سلامت دام

آیا تفاله خرما خوراکی موثر در سلامت دام است؟ اثر تفاله خرما بر قدر خرید دامداری ها چیست؟ این محصول از چه طریقی تولید می گردد؟

تفاله خرما محصول شهد گیری در کارخانجات قند است. البته تفاله خرما به صورت ترکیبی با هسته در کاخانجات تولید شیره و لواشک نیز بدست می آید.

نقش تفاله تفاله خرما در خوراک دام

امروزه کمبود زمین های زراعی و اولویت دادن آنها به محصولات استراتژیک نظیر ذرت که برای خوراک انسان استفاده می شوند از یک سو و رشد زیاد جمعیت گوسفندی کشور که نسبت آنها به مراتع تقریبا سه چهار برابر است، سبب شده تا تحقیقات گسترده ای در زمینه جایگزین کردن خوراک دام از محصولات ضایعات کشاورزی و کارخانجات صنعتی با خوراک های رایج انجام گیرد.

محصولاتی نظیر تفاله خرما با دارا بودن انرژی و پروتئین بالا می توانند ضمن کاهش هزینه تمام شده جیره به غنی شدن جیره نیز کمک نمایند.

خرید تفاله خرما

تفاله خرما معمولا در مناطقی که کارخانجات فراوری خرما وجود دارند، موجود هستند. از جمله این مناطق می توان استان های تهران، البرز، آذربایجان های غربی و شرقی را نام برد. متقاضیان خرید این محصولات از هر نقطه کشور می توانند سفارشات خود را از طریق کارشناسان بازرگانی کهن اعلام نمایند.