فروش ارزانترین کاه

انواع کاه و کلش فله و بسته بندی

تهیه انواع کاه و کلش فله و بسته بندی به منظور تکمیل جیره غذایی دام بسیار مهم است. این محصول به لحاظ کیفی بسیار متنوع می باشد.

کاه و کلش چیست؟

پوسته و ساقه ای که دانه های محصولاتی همچون جو، گندم و برنج را در بر می گیرد و موقع خرمن کوبی ، باد آنرا را از دستگاه بیرون می برد و یا هنگام کار کمباین از آن بیرون میریزد، کاه می گویند.

کاربرد های کاه‏

‎ کاه و کلش خوراک دام

‎به عنوان آرماتور در ساخت بناهای کاه گلی

کاه و کلش پوششی برای خاک در فصل بارش

‎استفاده از کاه در سوخت نیروگاه ها

‎ کاه بعنوان ماده کربنی در تهیه کمپوست‏

‎و غیره

‎ ‎کاه و کلش خوراک دام

از زمان های قدیم همواره کشاورزان سنتی کاه و کلشی که از خرمن کوبی گندم و جو حاصل می شد را به عنوان یک خوراک متداول در جیره استفاده می کردند.

امروزه نیز کاه و کلش خاصل از کمباین ها نیز به منظور تامین بخشی از جیره مورد استفاده قرار می گیرد. البته میزان مصرف کاه در دامداری های مختلف ثابت نیست و با توجه به نوع دام و مقطع پرورش، میزان مصرف کاه کم و زیاد می شود.

کاه و کلش در مناطق مختلف کشور تولید می گردد. استان های غربی کشور از جمله، همدان، کردستان، کرمانشاه و لرستان از جمله مناطقی هستند که کاه در آنها به وفور یافت می شود.

کاه در کنار یونجه و سیلاژ ذرت از جمله محصولات ثابت در جیره دامداری ها به حساب می آید. این محصول به شکل های کوبیده شده و پرسی در بازار عرضه می گردد.

کاه و کلش در فصول گرم از مزارع و در فصول سرد از انبارها بارگیری می شوند که در تمام طول سال این مجموعه آماده ی ارسال آن به تمام نقاط کشور است.

آرماتور در ایجاد بناهای کاه گلی

اگرچه امروزه مصالح ساختمانی با تغییرات زیادی همراه بوده اند اما هم اکنون نیز با نگاه کردن به خانه های روستایی می توان دید که روستاییان از کاه گل به عنوان یک مصالح ارزان در خانه های خود استفاده می کنند.

کاه و کلش پوششی برای خاک در فصل بارش

کاهش فرسایش از نیازهای ضروری خاک است. حفظ ساختار خاک و نگهداری عناصر آن از جمله اقدامات حفاظتی و زیست محیطی است. وجود کاه و کلش های باقیمانده در زمین های زراعی تا حد زیادی می تواند از فرسایش خاک در هنگام بارندگی جلوگیری کند.

استفاده از کاه در سوخت نیروگاه ها

بقایای کشاورزی نقش زیادی در تامین سوخت نیروگاه ها دارند. از جمله ی این سوخت ها می توان به موارد زیر اشاره نمود:

باقیمانده هسته، پوست و تفاله، باغ و تاکستانهای منهدم شده، هرس های حاصل از تاکستانها و باغ ها و کاه و کلش مزارع کشاورزی

استفاده از کاه و کلش به سبب سبکی آن مزایا و معایبی دارد که در این مقال نمی گنجد.

کاه بعنوان ماده کربنی در تهیه کمپوست‏

موادی آلی که موادی همچون باقیمانده های گیاهی و کودهای حیوانی می باشند، بر اکثر خواص شیمیایی، بیولوژیکی و فیزیکی خاک تاثیر می گذارند.

بهره گیری از کاه در قالب تامین کننده ی کربن در مخلوط های کمپوست، از جمله کاربرد های کاه و کلش است. این کار نسبت کربن به نیتروژن را تقریبا در محدوده 30 مناسب نگه می دارد.