تفاله ذرت تخمیر شده

تفاله ذرت تخمیر شده جایگزین خوراک دام

آیا میدانستید محصولاتی وجود دارند که در صورتی جایگزین شدن با خوراک دام های رایج برای دامدار از نظر قیمت بسیار به صرفه خواهد بود؟ آیا تفاله ذرت تخمیر شده را می شناسید؟

هدف اصلی در پرورش دام و طیور کسب سود و درآمد است. نیل به این هدف در صورتی امکان پذیر است که بتوان مواد مورد نیاز بدن دام را از ارزانترین خوراک ها تامین نمود.

خوراک های جایگزین در جیره های غذایی

دامداران با تجربه به خوبی می دانند که خوراک دام تنها جو، ذرت و سویا نیست. امروزه بخش زیادی از جیره های غذایی را ضایعات کشاورزی و کارخانه ها تشکیل می دهند. این خوراک ها اگر اثر ضد تغذیه ای نداشته و خوش عطر و خوش خوراک باشند، گزینه بسیار مناسبی برای جایگزینی در جیره های غذایی خواهند بود.

تفاله ذرت تخمیر شده

تفاله ذرت تخمیر شده از محصولات جانبی کارخانه های الکل به شمار می آید. این محصول رنگی قهوه ای شکل دارد و بسیار خوش عطر است. پروتئین حدود 25 درصد و انرژی حدودا 2600 کیلو کالری بر کیلو گرم از جمله ویژگی های بارز آن است. این محصول از استان تهران به سایر نقاط کشور قابل ارسال است.

تفاوت تفاله ذرت با جوانه ذرت

همانطور که اشاره شد، تفاله ذرت یک محصول تخمیر شده می باشد و با جوانه ذرت کلا متفاوت است. رنگ جوانه ذرت نسبت به تفاله ذرت روشن تر است. تفاله ذرت محصولی خالص می باشد اما در جوانه ذرت امکان قاطی نمودن سبوس برنج در آن وجود دارد.