صدف معدنی گرانولی

معرفی، مزایا، ویژگیها و آنالیز صدف معدنی خوراک دام و طیور

دامداران و مرغداران با معرفی، مزایا، ویژگیها و آنالیز صدف معدنی به عنوان یک منع غنی کربنات کلسیم در خوراک دام و طیور می بایست آشنا باشند.

صدف‌های معدنی، منابعی از کلسیم کربنات هستند که به عنوان منبع کلسیم در تغذیه دام و طیور استفاده می‌شوند. این صدف‌ها معمولاً از زمین‌های دریایی جمع‌آوری می‌شوند، پس از پالایش و آسیاب کردن به عنوان یک ماده غذایی و تغذیه‌ای در دامپروری و صنایع طیور استفاده می‌شوند. کلسیم در تغذیه حیوانات برای ساخت استخوان‌ها، دندان‌ها، عضلات و عملکرد اعصاب بسیار مهم است.

صدف معدنی در شکل های مختلفی تولید می شود که برای هر گروه از مرغداران، دامداران و کارخانجات تولید خوراک دام و طیور نوع مخصوصی وجود دارد.

صدف معدنی خوراک دام و طیور

انواع صدف معدنی:

صدف آهکی: این نوع صدف معمولاً از زمین‌های دریایی جمع‌آوری می‌شود و در تولید خوراک دام و طیور استفاده می‌شود. آهک حاوی کلسیم کربنات به عنوان منبع کلسیم به تغذیه حیوانات اضافه می‌شود.

صدف پرلیت: پرلیت یک نوع صدف معدنی خاص است که پس از گرمایش شدن در دمای بالا، پف می‌شود. این صدف معدنی به عنوان یک افزودنی تغذیه‌ای باعث افزایش حجم خوراک می‌شود و می‌تواند به عنوان منبع انرژی اضافی در تغذیه دام و طیور استفاده شود.

صدف زئولیت: زئولیت‌ها معمولاً در صنایع تجزیه و تحلیل مواد آلی و تصفیه آب استفاده می‌شوند. اما در برخی موارد، به عنوان منبع کلسیم در تغذیه حیوانات نیز استفاده می‌شوند.

صدف دیاتومی: دیاتوم‌ها موجوداتی میکروسکوپیک هستند که پوسته‌های خارجی‌شان از کلسیم سیلیکات تشکیل شده است. این پوسته‌ها پس از مرگ و جدا شدن دیاتوم‌ها، به عنوان منبع کلسیم در تغذیه دام و طیور استفاده می‌شوند.

استفاده از صدف معدنی در تغذیه دام و طیور به منظور تقویت استخوان‌ها، پیشگیری از بیماری‌های مرتبط با کمبود کلسیم و افزایش عملکرد تولیدی از جمله اهداف اصلی استفاده از این منابع معدنی است.