پیش بینی قیمت سویا و ذرت

پیش بینی قیمت سویا و ذرت در بازار

آیا پیش بینی قیمت سویا و ذرت در بازار با توجه با توجه به هرج و مرج نرخ ارز خارجی امکان پذیر است؟ در این وضعیت انتظار از خریداران نهاده ها چیست؟

با توجه به هرج و مرج و نابسامانی قیمت ارزهای خارجی در بازار آزاد و افزایش لحظه ای قیمت دلار، شاهد هستیم که سیاست های ناکارآمد و خلق الساعه تیم اقتصادی، ثمری به جز سردرگمی، زیان و یاس روزافزون برای اقشار مختلف مردم نداشته و ندارد.

تجربه یکی دو هفته گذشته نشان می دهد که در شرایطی مشابه، برخی از تامین کنندگان کلیدی بازار نهاده ها، روند اعلام قیمت و فروش خود را موقتا متوقف کرده و یا حتی فروش های قبلی خود را کم لن یکن اعلام می دارند و به صورت یکطرفه از انجام تعهد فروش خود سرباز زده و اصطلاحا دبه می کنند!

بدیهی ست ادامه این روند می تواند منجر به افزایش فشار روانی و مالی بر تولیدکنندگان و فعالین زحمتکش این عرصه شود و آثار و تبعات جبران ناپذیری بر پیکره تولید و زنجیره غذایی کشور داشته باشد.

شایسته است دوستان و مشتریان ارجمند گروه تولیدی و بازرگانی کهن، پیش بینی های لازم بابت کمبود عرضه، افزایش احتمالی قیمت نهاده ها، بی نظمی در پروسه بارگیری و ارسال و یا حتی سوء استفاده برخی فروشندگان کم لطف را بنمایند.